"Les fotografies en fotoperiodisme hi ha un factor molt important que és la casualitat."
"Ens vam adaptar quan 30 milions de persones van decidir ser fotògrafs amb els mòbils, hem sobreviscut i per molts anys que sobreviurem."
"Els calés i la bona feina vindran junts, segur."
Jurió explica que la foto premiada mostra una gran fumarada d’una química en una parada tècnica, coincidint amb la gran apagada del 28 d’abril. Subratlla el paper de la casualitat en el fotoperiodisme: de camí a agafar l’AVE a Perafort veu l’escena, i aquell dia, de manera excepcional, porta la càmera. Té clar que la història del dia gira entorn de la química i Port Aventura, tot i que després el tren no circula.
Es compara el seu treball amb d’altres difosos a YouTube i Instagram. Jurió afirma que el gran canvi és tècnic, especialment en les transmissions directes de la càmera al mitjà, però que el concepte del fotoperiodisme no ha variat tant. Comenta que molts fotògrafs prioritzen penjar ràpid a Instagram per davant d’enviar la foto al propi mitjà, i defensa la necessitat d’adaptar-se als nous hàbits, recordant com el sector va sobreviure a la irrupció massiva de fotògrafs amb mòbil.
Jurió explica que ara treballa a temps complet a La Vanguardia, després d’anys com a freelance, i agraeix al diari el suport que ha fet possible el premi. Es parla de la precarietat del sector, especialment en el fotoperiodisme. Jurió sosté que no s’ha d’entrar a la professió pensant només en guanyar diners, sinó en fer bona feina: segons ell, si es prioritzen els calés es perd el focus, i defensa que esforç i qualitat acabaran portant tant el reconeixement com els ingressos.