Resuming podcast

3 desembre de 2025 a les 16:55

Primers passos del nou contracte de la brossa

Compartir

S'incorporar un segon encarregat a la plantilla i es farà la recollida comercial de la fracció resta

El nou contracte del servei de recollida i transport de la brossa a Torredembarra preveu ja algunes millores immediates, com la incorporació d’un segon encarregat a la plantilla o la inclusió de la fracció resta a la recollida comercial. L’Ajuntament ha donat a conèixer aquest dimecres els detalls del nou sistema que s’aplicarà al servei per aconseguir un model més modern, sostenible i eficient.

L’objectiu és clar: augmentar el percentatge de recollida selectiva. El nou contracte amb l’empresa Prezero va entrar en vigor el 7 d’octubre i tindrà una durada de 8 anys prorrogables 2 més. En aquest primer any hi haurà unes millores mínimes en el servei i s’espera que el gruix de les novetats es comenci a aplicar a partir de la pròxima tardor.

El regidor de Residus i Neteja Viària, Raúl García, explica que quan es va licitar el contracte d’emergència anterior, també amb l’empresa Prezero, ja es van introduir algunes millores pel que fa a freqüències o neteja de bateries.

  

Així, les primeres mesures que s’aplicaran durant els pròxims mesos seran la incorporació d’un segon encarregat a la plantilla o que la recollida de voluminosos la passarà a gestionar una empresa del tercer sector en comptes de fer-ho el personal de l’Ajuntament.

 

A més, també s’inclourà la fracció resta en la recollida comercial. Un canvi que anirà acompanyat de l’inici d’una campanya de comunicació dirigida tant als comerços com a la ciutadania. En aquest cas, es prioritzarà el contacte amb els establiments perquè es puguin adherir abans de la pròxima Setmana Santa. 

 

La campanya arrencarà durant el primer trimestre del 2026 i Raúl García assegura que serà molt important per donar a conèixer a la ciutadania els canvis que es produiran durant el segon any de contracte. El regidor considera que informar bé i amb temps és necessari per a una transició ordenada i fer que el nou sistema comenci a funcionar correctament des del primer dia.

  

El gran canvi en el servei es produirà a partir d’aquest segon any de contracte. Entre les novetats que es preveuen hi ha l’ampliació del porta a porta a les Àmfores i les Marítimes Nord i Sud.

També es repartiran  6.000 kits nous de recollida a totes les zones del porta a porta. A més, es renovaran més de 2.000 contenidors entre els de la recollida comercial i les 63 bateries de recollida ciutadana. Els contenidors de resta i orgànica seran amb xipatge i accés amb targeta electrònica.

 També s’instal·laran tres àrees tancades de contenidors a les zones on actualment funciona la recollida porta a porta: una d’elles al barri marítim i les altres dues en diferents urbanitzacions.

Finalment, es renovarà i ampliarà la flota de vehicles, de 10 a 18, amb més del 60% híbrids o elèctrics. També es preveu incrementar la plantilla per passar dels 24 treballadors actuals a 33.

El contracte té un cost total en aquests vuit anys de 27,5 milions d’euros.

Amb la seva entrada en vigor també ho ha fet el servei del lot 2 del contracte, la plataforma i control de qualitat, que es va adjudicar a Boreal Information Technology S.L. per 45.000 euros.

Aquest nou contracte suposa un pas decidit per a un nou model en la gestió de residus a Torredembarra amb el foment de la recollida selectiva per poder complir amb els objectius ambientals europeus.