22 de Juny de 2025 a les 15:00
Un grup d’alumnes de 5è de Primària de l’Escola Antoni Roig ha viatjat a principis d’aquest mes de juny a Polònia en el marc d’un projecte Erasmus+. És la primera vegada en què el centre torrenc participa en una iniciativa d’aquestes característiques després d’haver estat seleccionat entre les candidatures que s’havien presentat a nivell estatal.
Amb el projecte ‘Lights, camera… cooperation!’, 12 alumnes i 3 professores de l’Antoni Roig van viatjar a la localitat de Swiebodzice, a prop de Wroclau, on van participar amb un intercanvi amb estudiants d’una de les escoles d’allà. Prèviament, amb tots els alumnes de 5è de l’Antoni Roig, havien treballat a classe una obra de teatre, ‘Quin cap tenim!’, de Vicente Cañón, que es va representar a Cal Maiam tot just abans d’iniciar el viatge. Una vegada a Polònia la van tornar a preparar amb els alumnes d’allà, que també l’havien estat treballant a classe.
El director de l’escola Antoni Roig, Gerard Gros, ha explicat en una entrevista al Baix Gaià al dia com va ser la preparació del viatge i també ha comentat que l’any vinent rebran a alumnes estrangers i hi haurà una altra mobilitat.
Els 12 alumnes que van participar en l’intercanvi van fer diverses activitats a Swiebodzice, visitant els llocs més emblemàtics del poble o fent activitats amb els companys de l’escola polonesa. També van fer una ruta per Wroclaw. L’Índia i l’Aura, dues de les estudiants que van participar en el viatge, comenten quines impressions van tenir quan van arribar a Polònia.
Una de les professores que va anar amb el grup va ser la Sílvia Montaña, que explica que els alumnes torrencs es van relacionar molt bé amb els seus companys de Polònia.
Per la seva banda, la Nadir Mena, una altra de les professores que va participar en el viatge, posa en valor tot allò que han après els alumnes en aquest intercanvi. Per exemple, a l’hora d’utilitzar una llengua estrangera com l’anglès.
El projecte Erasmus+ ‘Lights, camera… cooperation!’ promou el treball cooperatiu i l’ús de diferents llengües en contextos reals i creatius. De fet, l’alumnat ha pogut treballar l’obra en dos idiomes tant aquí a Torredembarra com durant el viatge a Polònia, enriquint no només les seves competències lingüístiques, sinó també les socials i artístiques.