1 de Octubre de 2025 a les 21:52
Les línies de Regionals R14, R15 i R16, totes elles amb parada a Torredembarra, són les que més incidències i retards van registrar durant el primer semestre d’aquest 2025. En el total de serveis de Rodalies i Regionals es van produir durant els primers sis mesos d’enguany 1.500 hores de retards i 1,1 milions de passatgers afectats.
Són les dades que ha facilitat el departament de Territori en una resposta parlamentària al grup d’ERC. Línia per línia, l'R15, que connecta Barcelona amb Tarragona, Reus i Riba-roja d’Ebre, és la que més problemes rellevants suma, 111 en 182 dies. Pel que fa a l'R14, que també passa per Tarragona i Reus i es desvia cap a Lleida, en compta 77, mentre que l'R16, la de les Terres de l’Ebre, suma 69.
Pel que fa a les restes de Regionals Sud, l'R13, que para a Roda de Berà i Salomó, i l'R17, que va fins a Port Aventura, en comptabilitzen 45 cadascuna. En total, les línies regionals lamenten el 82% de les avaries i un 58% dels minuts de retard.
Sumant tota la xarxa del país, durant el primer semestre de l’any es van produir 175 alteracions severes al servei en 115 dies.
És a dir, hi va haver problemes dos de cada tres dies. A més, hi va haver gairebé 6 mil trens amb incidències.
L'afectació que va impactar en més passatgers va ser la del 28 d'abril, causada per l'apagada general que va viure tot el país, amb més de 258 mil afectats i gairebé un miler de trens. Per darrere se situen el 17 de març, quan es va produir una vaga de maquinistes, i el 3 de març, quan es va reprendre el servei ferroviari entre Tarragona i Barcelona després de cinc mesos d'obres al túnel de Roda de Berà i es va produir un tall de circulació entre Sant Vicenç i Cunit.
Segons Territori, les causes d’aquestes incidències són molt variades: des de problemes en la infraestructura o el material rodant fins a ocupacions del circuit de via o obres.