25 de Febrer de 2025 a les 15:17
Torredembarra s’ha sumat un any més al conveni Corner. La signatura s’ha fet aquest dimarts al matí, al Palau de la Diputació de Tarragona. Aquesta és la vintena edició d’aquest acord territorial de promoció turística conjunta. S’hi han adherit 37 ajuntaments, associacions i empreses turístiques.
Són 5 més que l’any passat. Entre els municipis adherits, a més de Torredembarra, hi ha els altres pobles costaners del Baix Gaià, és a dir Altafulla, Roda i Creixell. També hi ha els Ajuntaments de Tarragona, Reus i Valls, a més de les cambres de comerç, les associacions hoteleres, de càmpings i apartaments turístics.
A l’acte de signatura hi ha assistit la regidora de Comerç i Turisme de Torredembarra, Jovita Baltasar, i també el tinent d’alcalde Eduard Rovira, que hi ha anat en qualitat de vicepresident primer per la marca Costa Daurada del Patronat de Turisme.
El conveni Corner serveix per articular estratègies de promoció conjuntes i també l’assistència a fires. Enguany com a novetat, es crearan continguts audiovisuals per promocionar cadascun dels participants.
La regidora de Turisme de la Torre ha celebrat la reedició de l’acord.
Enguany el conveni Corner preveu l’assistència a cinc fires turístiques. Dues d’elles ja s’han fet: Fitur i Navartur. Les altres són les fires internacionals de Londres, Berlin i la B-travel de Barcelona.
El pressupost global del conveni Corner és de 437 mil euros. El Patronat de Turisme de la Diputació n’assumeix gairebé el 70% i el 30% restant els municipis i empreses adherides.
Unes 3 mil persones han passat per l’estand del Baix Gaià a la fira de turisme Navartur, que s’ha celebrat aquest cap de setmana a Pamplona. El certamen ha atret 52 mil visitants, un rècord històric, que representa un increment del 5% respecte a la darrera edició.
Els consistoris participants fan un balanç satisfactori del pas per la fira. Els municipis de la Costa del Baix Gaià han presentat una oferta turística basada en el patrimoni natural i cultural, així com en la possibilitat de fer rutes a peu o en BTT. També s’han presentat les diferents opcions d’allotjament.
La regidora de Turisme de Torredembarra, Jovita Baltasar, s’ha mostrat satisfeta de l’acollida.
Enguany, s'ha comptat amb un augment significatiu de material promocional, que s'ha exhaurit completament. Com a novetat, s'han distribuït 1.000 bosses personalitzades amb informació de la zona.
A més, de Torredembarra, a Navartur també s’hi han promocionat Altafulla, Roda de Berà i Creixell. Els municipis del Baix Gaià hi han comptat amb un espai propi dins l’estand general de la Costa Daurada.