Resuming podcast

3 desembre de 2025 a les 15:33

Els municipis de l'R13 es queixen del migrat servei ferroviari

Compartir

Diuen que els nous horaris són una presa de pèl i amenacen amb mobilitzacions

Els municipis tarragonins per on passa l’R13, entre ells Roda de Berà, faran front comú per reclamar a Renfe i Adif més i millors freqüències de trens. Els alcaldes i consells comarcals del Tarragonès, l’Alt Camp i la Conca demanaran reunions al més alt nivell i amenacen amb mobilitzacions si no s’atenen les seves demandes. 

La R-13 és la línia que va de Barcelona a Lleida, passant per Valls i també per Roda de Berà. Fa poques setmanes va recuperar el servei directe, després de mesos tallada per les obres a l’estació de Sant Vicenç de Calders, on s’havia de fer transbord. 

El restabliment s’ha aprofitat per incorporar noves freqüències de pas. D’aquesta manera, ara hi ha quatre trens directes al dia per sentit. Abans només n’hi havia dos de directes i dos més amb transbord.

Ara bé, els usuaris de l'R13 consideren insuficients els canvis i els ajuntaments s’han afegit a la reivindicació.  

L’alcalde de Roda, Pere Virgili, ha dit que el pla alternatiu de transport per les obres garantia un millor servei que l’actual. 

  

Aquest dimarts, els alcaldes s’han reunit a Valls i han consensuat una moció per aprovar-la en els respectius plens.

L’alcaldessa de Valls, Dolors Farré, ha dit que si no s’atenen les demandes, estan disposats a manifestar-se. 

  

Farré ha dit que els nous horaris són una presa de pèl i ha anunciat que demanaran reunions amb Adif, Renfe, Rodalies i el Ministeri. Més enllà de la falta de trens, els municipis denuncien que l’R13 és l’única línia on els treballs de manteniment es fan durant el dia. 

El president de l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls, Nil Magrinyà, ha lamentat que aquesta infraestructura està infrautilitzada. 

  

Des de Valls exigeixen un tren que permeti arribar a Barcelona a quarts de vuit del matí i un de tornada a quarts de 9 del vespre. L’alcaldessa recorda que, amb els anys, s’han perdut serveis en lloc de guanyar-ne. Als anys 80 hi havia 12 trens al dia i ara en queden quatre.