Resuming podcast

18 novembre de 2025 a les 16:00

El Ministeri planteja una nova línia AVE que no passa pel Camp de Tarragona

Compartir

Puente ha presentat un pla d'inversions per incrementar la velocitat als 350 km/h

El Ministeri de Transports planteja una nova línia d’alta velocitat per connectar Madrid i Barcelona, sense passar pel Camp de Tarragona. Ho ha anunciat el ministre Óscar Puente durant la presentació d’un pla d’inversions per incrementar la velocitat fins als 350 km/h. L’objectiu final és que el trajecte Madrid-Barcelona, baixi de dues hores. 

El ministeri ha presentat un dibuix preliminar d’una variant directa entre Lleida i la futura estació de la Sagrera, que passaria per l’Urgell, Anoia i el Vallès Occidental. Aquest recorregut permetria un notable estalvi de temps i també descongestionar el tram Camp de Tarragona-Sants. El ministre Puente ha advertit que aquest tram comença a estar saturat i encara assumirà més trens quan estigui enllestida la connexió del Corredor Mediterrani, d’aquí dos o tres anys, i també hi passin trens procedents del sud. 

La nova variant Lleida-Sagrera encara no és un projecte en ferm. Primer se n’ha de fer l’estudi de viabilitat. El ministre ha assenyalat que seria un complement al traçat actual.

  

 Óscar Puente ha parlat dels plans del Ministeri en un esmorzar informatiu organitzat per Europa Press. Ha comunicat que s’implantarà un nou sistema de travesses aerodinàmiques, per reduir la fricció, i permetre que els trens d’alta velocitat arribin als 350 quilòmetres per hora, una fita que només s’ha assolit a la Xina. Es començarà per la línia Madrid-Barcelona. 

El ministeri també planteja fer una nova estació al sud de Madrid, perquè els trens que venen d’Andalusia no hagin d’entrar a la capital espanyola, per connectar amb Catalunya.