17 de Setembre de 2025 a les 17:24
El grup Soroll Torredembarra i la Plataforma Mercaderies per l’Interior demanen a l’Ajuntament que radicalitzi la seva postura per exigir que els trens de mercaderies deixin de circular per l’actual línia de costa. Han enviat un document als grups municipals exposant els riscos que suposa el pas d’aquests combois pel centre de la Torre i exigint solucions.
Aquest document l’han fet arribar al consistori, coincidint amb el fet que aquest dijous la URV presentarà al Parlament el resultat de l’estudi sobre l’impacte del soroll dels trens de mercaderies en la salut dels veïns del Serrallo.
Un dels integrants de Soroll Torredembarra, Jaume Estévez, recorda que van demanar que l’estudi també es pogués fer a Baix a Mar, on l’impacte del soroll dels combois a la nit encara és major, per la velocitat que porten.
Jaume Estévez veu amb recel les pantalles acústiques que s’estan implantant a Roda de Berà, per minimitzar el soroll i que han generat rebuig del veïnat i l’Ajuntament rodenc. Diu que el seu impacte visual és desmesurat i dubta que realment siguin eficients per reduir el soroll.
Més enllà del soroll, aquest col·lectiu de veïns torrencs està especialment preocupat pel pas de trens de mercaderies perilloses pel mig de zones poblades. Una circulació que s’incrementarà quan es posi en marxa el tercer fil, que permetrà el pas de trens en ample europeu. Jaume Estévez ha detallat que cada dia travessen Torredembarra l’equivalent a una vintena de camions com el que es va accidentar als Alfacs.
Per tot plegat, aquest grup de veïns i la Plataforma Mercaderies per l’Interior demanen a l’Ajuntament que radicalitzi la seva postura i exigeixi al Ministeri una solució urgent. La seva proposta és desviar els trens de mercaderies per la línia de l’AVE, fins que no es construeixi una línia alternativa per l’interior.
La Plataforma Mercaderies per l’interior recorda que el ministeri hauria d’haver presentat l’estudi d’alternatives ferroviàries l’abril de fa dos anys. L’estiu passat es va presentar una mena d’avançament de les diferents opcions que hi havia sobre la taula, però des de llavors no hi ha hagut cap novetat al respecte.
Entretant continuen les obres del tercer fil, que haurien d’haver acabat fa prop de deu anys i que, originalment, es van anunciar com una solució provisional.