1 de Agost de 2025 a les 14:37
L’Ajuntament de Torredembarra confia a poder conèixer aviat la resolució del Tribunal de Contractes del Sector Públic sobre el contracte de la brossa. Recordem que al mes de juny es va fer l’adjudicació inicial a l’empresa Prezero, però poc després Urbaser va presentar un recurs.
Aquesta segona empresa ja havia guanyat el concurs prèviament, però el Tribunal va tombar l’adjudicació inicial acceptant el recurs que, en aquest cas, havia presentat Prezero. El regidor de Residus i Neteja Viària, Raúl García, s’agafa a aquest precedent per preveure una resolució ràpida per part del Tribunal. En una entrevista a La Casa de la Vila ha assegurat que el fet que en aquest contracte hi hagi una subvenció dels Fons Next Generation pot ajudar a agilitzar la decisió. Confia a tenir-la durant aquest mes d’agost o setembre.
García sí que reconeix que al govern existeix certa frustració perquè el nou contracte de la brossa és un dels objectius del mandat i encara no s’ha pogut adjudicar de manera definitiva. Assegura que aquesta frustració ve donada sobretot per les millores en el servei que implicaria el nou contracte i que encara no es poden desplegar.
Garcia afegeix que ara mateix hi ha dos escenaris a sobre de la taula. En cas que el Tribunal de Contracte del Sector Públic denegués el recurs d’Urbaser, ja es podria fer l’adjudicació definitiva a Prezero. En cas de ser acceptat, l’escenari seria molt més pessimista i implicaria segurament tornar el procediment a la casella de sortida, amb l’elaboració d’uns nous plecs.
De moment, el servei està funcionant a través d’un contracte d’emergència amb la mateixa empresa Prezero. En aquest sentit, García assegura que aquest contracte ofereix prou garanties per tenir un servei correcte.
El regidor de Residus i Neteja Viària explica que la neteja als carrers i la imatge de les bateries dels contenidors és “molt digne” en una època com l’estiu en què acostumen a produir-se moltes incidències a causa de l’augment de població que hi ha a Torredembarra.
García detalla que a l’estiu està en marxa un servei d’intervenció ràpida que permet resoldre les incidències que arriben amb certa celeritat.
Amb tot, el regidor fa una crida al civisme per part de la ciutadania l’hora de llençar els residus i recorda que una de les millores que inclou el nou contracte és, precisament, fer campanyes de conscienciació.