23 de Setembre de 2025 a les 16:48
Recordem que aquesta setmana s’estan fent obres a Castelldefels i està tallada la connexió directa entre el Camp de Tarragona i Barcelona. Tots els regionals del corredor sud comencen i acaben el recorregut a Cunit. Allí hi ha autobusos per seguir el trajecte fins a Barcelona, Palau Reial.
L’Agència Catalana de Notícies ha recollit avui el testimoni de l’altafullenc Òscar Ibáñez que ha agafat dies de festa i de teletreball per estalviar-se el tràngol d’aquest tall ferroviari.
Ibáñez és un dels integrants de la Plataforma Dignitat a les Vies. Ha lamentat que, en aquesta ocasió, Adif només hagi establert servei d’autobusos des de Cunit i no hagi atès la demanda de posar busos directes des d’Altafulla i Torredembarra fins a Barcelona, tot i la demanda existent.
El Govern va demanar reduir la mobilitat i potenciar el teletreball mentre duri la interrupció del servei
Aquesta és una nova setmana d’entrebancs per als passatgers. Però a l’horitzó hi ha unes obres que encara tindran més impacte i que preocupen molt les plataformes d’usuaris: les del Garraf. Adif encara no n’ha concretat el calendari, però està previst que es facin a principis de l’any vinent i durin tres mesos.
Aquestes obres tenen un pressupost de 3,7 milions d’euros i s’intervindrà als túnels del Garraf i en dos ponts, el de Cala Aiguadolç i el Viaducte del Garraf, que s’han anat deteriorant per l’efecte del mar. Fa temps que els maquinistes han de reduir la velocitat en aquest tram per l’estat de la infraestructura.
Segons va avançar fa unes setmanes El Periódico, també es reforçaran els pilars, les vigues i la llosa del túnel de Sitges i s’hi implantarà un sistema per millorar l’evacuació de l’aigua.
Mentre durin aquestes obres els trens circularan per via única. Això obligarà a reestructurar l’oferta i establir un altre pla alternatiu de transport.
El portaveu de Renfe, Antoni Carmona, remarca que en aquest cas que no hi haurà un tall total i que també hi haurà la possibilitat de desviar trens per Vilafranca, si han acabat les obres de l’R4.
Ahir l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, també ha parlat d’aquestes futures obres. Tem que siguin un caos.
Segons va avançar fa uns dies el Diari de Tarragona, aquestes obres al Garraf només seran una reforma puntual. A l’espera està la definitiva. Una obra molt complexa per poder adaptar els túnels a la normativa europea de seguretat de 2014, que obliga a tenir galeries d’evacuació. Segons informava el rotatiu aquestes obres afectarien un tram de 9 quilòmetres de túnels i podrien allargar-se quatre anys.