Comença la campanya de la renda
Des d'aquesta setmana ja es poden fer els tràmits en línia

Des d'aquest dimecres ja es pot realitzar en línia la declaració de la renda. Entre les novetats, s'apuja el mínim d'ingressos a 15.000 euros i tots els autònoms hauran de presentar-la encara que no arribin als ingressos mínims.
El tràmit es pot realitzar a través del web de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, però el servei telefònic no s'activarà fins al 7 de maig. Llavors es podrà demanar hora per atenció presencial fins al 29 de maig, però no serà fins al 3 de juny quan es podrà anar presencialment a les oficines de l'Agència Tributària.
Entre les novetats, s'apuja el mínim d'ingressos a 15.000 euros si es tenen dos o més pagadors, i tots els autònoms hauran de presentar la declaració encara que no arribin als ingressos mínims.
Pel que fa a les start-ups, s'aplicarà una exempció dels rendiments del treball amb un topall màxim de 50.000 euros. A més, augmenta la deducció per inversió en empreses de nova creació fins al 50%.
També aquest cop es contempla una deducció de 1.200 euros per mares, amb fills de menys de tres anys, que estiguin a l'atur.
Sobre el lloguer, els menors de 32 anys poden aplicar una deducció del 10% amb un topall de 300 euros. També es poden beneficiar d'aquesta bonificació autonòmica els aturats, discapacitats i vidus. Els tècnics d'Hisenda avisen que aquest tipus de deduccions autonòmiques no surten a l'esborrany que elabora l'Agència Tributària i són sovint desconegudes pels ciutadans.
Una altra de les novetats és que els compradors d'un cotxe elèctric podran desgravar-se un 15% sobre un màxim de 20.000 euros. D'altra banda, les deduccions en eficiència energètica s'han prorrogat un any més. En aquest paquet s'hi inclou la bonificació per obres que redueixin la demanda de calefacció i refrigeració.
També cal saber que s'han de declarar els guanys que s'hagin obtingut de vendes a plataformes digitals com Wallapop o Vinted quan el preu de venda sigui superior al de compra. D'altra banda, puja la deducció per donatius fins al 80% els primers 250 euros i un 45% la resta.
En cas que la declaració surti a pagar, es pot fraccionar el pagament en dos terminis sense interessos; en el primer s'abona un 60% i en el segon, l'altre 40%.
