
Aquest dimecres arrenca la campanya de la renda 2025, que s’allargarà fins al 30 de juny. Ho fa amb més deduccions orientades a rendes baixes i joves, però sense "grans novetats", segons els gestors tributaris.
La declaració de l'Impost de la Renda de les Persones Físiques es podrà presentar des d'aquest dimecres per internet. A partir del 6 de maig s'obrirà l'atenció telefònica i des de l'1 de juny s'habilitarà l'atenció presencial a les oficines. A l'hora de fer la declaració, els gestors tributaris aconsellen, primer de tot, revisar les dades fiscals i mirar que tot estigui ben reflectit a l'esborrany i que aquest també tingui les deduccions que pertoquen.
Carme Elena és economista i gestor del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya.
Es mantenen les quantitats que fixen qui ha de declarar: 22 mil euros anuals en el cas de tenir un sol pagador i 15.876 si se'n tenen dos o més, i aquests superen els 1.500 euros-. També l'han de fer els treballadors que cobren el salari mínim, tot i que, si no tenen rendes, poden accedir a una deducció que garanteix que no hauran de pagar. En el tram autonòmic, a Catalunya hi ha fins a 13 deduccions.
Sobre aquestes deduccions, Elena comenta que són petits canvis i que la campanya d’enguay és força continuista.
A la web d'Hisenda ja fa dies que hi ha disponible el simulador, que permet saber si la declaració sortirà a pagar o a retornar. En cas que surti a ingressar, es pot sol·licitar el pagament fraccionat en dos terminis sense interessos, amb un 60% quan es presenta la declaració i el 40% restant a l'octubre.
